איך לקחת אבץ בדרך הנכונה?
כך שכן ייספג ולא יגרור תופעות לוואי!

1. לקחת אבץ שנקשר לחומצת אמינו ויורש את סגולותיה כגון הספיגה הגבוה, כגון אבץ מסוג ביסגליצינאט, ולא אבץ מסוג גלוקונט או אבץ ציטראט שספיגתם פחותה מה שמוביל ליתר תופעות לוואי. עוד על סוגי אבץ כאן.

2. לקחת אבץ בפורמולה מתקדמת, כגון התוסף הזה, שכוללת עם יונופורים (Ionophores) כגון: קוורצטין, כורכום וסימילארין. יונופורים הם נשאים שמסיעים את האבץ ומעבירים אותו דרך ממברנת התא אל תוך התא, וכך משפרים את ספיגתו באופן ניכר. 

3. לקחת אבץ בשחרור מושהה, כגון התוסף הזה, כדי למנוע תופעות לוואי שקשורות בקיבה, כמות גם לשפר את ספיגתו מכך שהוא אינו מתערבב עם מיצי הקיבה ומוגן עד שהוא מגיע למעי – שם הוא נספג.

4. לקחת אבץ על קיבה ריקה. אמנם על קיבה ריקה אבץ גורר יותר תופעות לוואי, אך שחרור מושהה בשילוב עם הסוג ביסגליצינאט אמורים להקטין דרסטית את תופעות הלוואי שמוכרות עם אבץ, כגון בחילות ואף הקאות.

5. ככול הניתן לקחת אבץ מרחק של לפחות 2-6 שעות ממינרלים אחרים, ובעיקרם ברזל, מגנזיום וסידן.

6. ויטמין D עוזר לספיגת אבץ, אך ויטמין D בדרך-כלל מיוצר באופן סינטטי מכבשים, כלומר: הוא מהחי ולא כל אחד מת על זה (סליחה על הניסוח…).

7. ייתכן שויטמין C עוזר לספיגת אבץ, אבל מדובר בסוגיה שלדעתינו היא שנויה במחלוקת ולא רק מהסיבה שאין קונצנזוס בנושא. כתבנו באריכות כאן על כך שויטמין סי כמעט תמיד סינטטי ולעתים אף מהונדס גנטית! יתרה על כך, ויטמין C גורר בעקיפין אנמיה מכך שהוא מתנגש עם נחושת, ויטמין B12 ופוליק אסיד (פולאט / ויטמין B12) ופוגע בספיגתם.

טיפ בונוס!

אבץ עלול לגרור מחסור בנחושת, ועל כן כדאי לצרוך נחושת יחד עם אבץ. אבץ גם מתחרה על הספיגה עם ברזל, ולכן כדאי לשקול צריכת ברזל במינון מקביל לזה של האבץ בתוסף אחד עם האבץ, או בתוסף נפרד תוך צריכתם מרחק של לפחות 2-6 שעות זה מזה. הנה תוסף אחד שמכיל ברזל ואבץ ביחס 1:1.

אבץ בספיגה משופרת - מסוג ביסגליצינאט עם יונופורים כגון קוורצטין ונחושת

מסקנות...

יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את ספיגת האבץ!

נתחיל מצריכת סוג איכותי של אבץ, שספיגתו גבוהה, כגון אבץ ביסגליצינאט, נמשיך עם יונופורים ושחרור מושהה, ונסיים עם אופן הצריכה: עם או בלי אוכל, וככול שניתן, רחוק ממינרלים אחרים. כמות כן כדאי לקחת אבץ יחד עם נחושת כדי למנוע מחסור בנחושת שנובע מצריכת האבץ, ואף עם ברזל במינון דומה כדי למנוע מחסור בברזל.

נשמע מסובך? אז הנה עשינו את זה ממש קל עם אבץ ביסגליצינאט קומפלקס, שמגיע בשחרור מושהה, עם יונופורים ועם נגיעה של נחושת, בדיוק במידה הדרושה!

רוצים דווקא אבץ עם ברזל? או אף מולטי-מינרל שמכיל 6 מינרלים איכותיים בתוסף אחד (אבץ, ברזל, סלניום, נחושת, כרום ומנגנן)!? הנה בבקשה!